| 
 
	Kutyás terápia óvodáskorú gyermekekkel
 
	3-7 éves kor között - tehát az óvodában - igen sok készség és képesség kialakulása, fejlődése megy végbe. 
	Az óvodai nevelés, fejlesztés szerves részét képezhetik különböző módszerek, terápiás eljárások melyek a gyermekek iskolai életre való teljes felkészítésében is nagy szerepet kapnak. 
	Ezek közé tartozik az állatasszisztált terápia, a kutyás terápia is! 
	A következőkben az iskolaérettségi kritériumai alapján jól érzékelhető hogy milyen fontos szerepet tölt be a terápia, mely terülteken fejleszthetők a gyermeke a leginkább sikeresen terápiás kutyák segítségével. 
	Iskolaérettség kritériumai illetve az iskolai élet megkezdéséhez szükséges készségek és képességek valamint az ezek meglétéhez szükséges fejlesztési területek és amiben a kutya is segíthet: 
	Óvodáskorú gyermekek fejlesztési lehetőségei: 
	
		Mozgásfejlesztés: nagymozgások és finommotorika fejlesztése;
		Figyelemfejlesztés, pontosság fejlesztése;
		Téri tájékozódás fejlesztése: iránygyakorlatok, viszonyfogalmak, agyféltekei dominancia kialakulásának támogatása - kezesség;
		Emlékezet fejlesztése: rövid és hosszútávú memória fejlesztése;
		Szociális képességek fejlesztése: beilleszkedés, kooperáció, alkalmazkodás képességének fejlesztése, társakra való odafigyelés,
		társas viszonyok fejlődése, türelem fejlesztése;
		Énkép - éntudat fejlesztése;
		Önismeret fejlesztése:külső és belső tulajdonságok, testrészek és funkcióik, érzékszervek és funkcióik, testséma kialakulása;
		Személyiségfejlesztés, időbeli tájékozódás fejlesztése, felelős gondolkodás kialakítása, fenntartása;
		Környezettudatos, egészséges életmód kialakítása és fenntartása;
		Problémamegoldó készség fejlesztése;
		Kudarctűrés fokozása; 
 
                                              |