
Kutyás terápia óvodáskorú gyermekekkel
3-7 éves kor között - tehát az óvodában - igen sok készség és képesség kialakulása, fejlődése megy végbe.
Az óvodai nevelés, fejlesztés szerves részét képezhetik különböző módszerek, terápiás eljárások melyek a gyermekek iskolai életre való teljes felkészítésében is nagy szerepet kapnak.
Ezek közé tartozik az állatasszisztált terápia, a kutyás terápia is!
A következőkben az iskolaérettségi kritériumai alapján jól érzékelhető hogy milyen fontos szerepet tölt be a terápia, mely terülteken fejleszthetők a gyermeke a leginkább sikeresen terápiás kutyák segítségével.
Iskolaérettség kritériumai illetve az iskolai élet megkezdéséhez szükséges készségek és képességek valamint az ezek meglétéhez szükséges fejlesztési területek és amiben a kutya is segíthet:
Óvodáskorú gyermekek fejlesztési lehetőségei:
-
Mozgásfejlesztés: nagymozgások és finommotorika fejlesztése;
-
Figyelemfejlesztés, pontosság fejlesztése;
-
Téri tájékozódás fejlesztése: iránygyakorlatok, viszonyfogalmak, agyféltekei dominancia kialakulásának támogatása - kezesség;
-
Emlékezet fejlesztése: rövid és hosszútávú memória fejlesztése;
-
Szociális képességek fejlesztése: beilleszkedés, kooperáció, alkalmazkodás képességének fejlesztése, társakra való odafigyelés,
-
társas viszonyok fejlődése, türelem fejlesztése;
-
Énkép - éntudat fejlesztése;
-
Önismeret fejlesztése:külső és belső tulajdonságok, testrészek és funkcióik, érzékszervek és funkcióik, testséma kialakulása;
-
Személyiségfejlesztés, időbeli tájékozódás fejlesztése, felelős gondolkodás kialakítása, fenntartása;
-
Környezettudatos, egészséges életmód kialakítása és fenntartása;
-
Problémamegoldó készség fejlesztése;
-
Kudarctűrés fokozása;
|