Dokumentumaink | Támogatóink | Partnereink | Kapcsolat











Vissza ide: Hírek >>

KONFERENCIA

Terápiás kutyák alkalmazási területei és módszertana - Konferencia - Székesfehérvár - 2013. szeptember 28.

A Csodakutyák is ott voltak a Székesfehérváron megrendezésre kerülő országos konferenicán ahol a terápiás kutyáké volt a főszerep!
Beszámoltnk tevékenységünkről, tapasztalatinkról. A Csodakutyák a Tündérkertben című kisfilm segítségével még inkább sikerült szemléltetni a súlyosan-, halmozottan sérült gyermekek állatasszizstált terápiás fejlesztését. A film igen nagy sikert aratott.

Előadásunk címei:

Állatasszisztált terápia súlyosan-, halmozottan sérült gyermekekkel a fejlesztő iskolában - Fábiánné Mile Alíz

Állatasszisztált művészetterápiás foglalkozások a Csodakutya Alapítványnál - Kocsis Leila

Állatasszisztált terápia súlyosan-, halmozottan sérült gyermekekkel a fejlesztő iskolában - Fábiánné Mile Alíz
Előadás témája néhány mondatban:
A fejlesztő iskolai csoportban a súlyosan-, halmozottan sérült gyermekek harmadik éve részesülnek rendszeresen, állatasszisztált terápiás fejlesztő foglakozásban. A foglalkozások a projekt- tantervhez igazodnak. A gyermekek sikeres fejlesztéséhez nagy fokban hozzájárultak ezek a rendszeres foglalkozások. A mérések adatait feldolgozó diagramok számszerűsítik a három éves fejlődés mértékét. Ez azért is számíthat óriási eredménynek, mert néhány évvel ezelőtt ezeket a gyerekeket még hivatalosan is képezhetetlennek minősítették.

Állatasszisztált művészetterápiás foglalkozások a Csodakutya Alapítványnál - Kocsis Leila
Előadás témája néhány mondatban:
A Csodakutya Alapítvány terápiás kutyái segítenek sajátos nevelési igényű, autizmus spektrumzavarral élő, tanulásban- és értelmileg akadályozott, súlyosan-, halmozottan sérült gyermekek speciális fejlesztésében.
Az állatasszisztált művészetterápiás foglalkozások alkalmával a gyermekek személyes pozitív élményeken tapasztalják meg a terápiás kutyákkal, valamint a művészettel való fejlesztés előnyös hatásait. A fejlesztési célok eléréséhez a kutyák és a képzőművészet közreműködésével új fejlesztési mód megtapasztalása lehetséges, mely olyan pozitív hatást vált ki a terápián résztvevő gyermekekből, olyan jelentős pozitív eredményeket produkál amit semmilyen más fejlesztési mód nem. A gyermekek a kutyák segítségével új helyzetbe, játékosan sajátítják el a fejlesztésükhöz szükséges mozdulatokat, szavakat, stb. Az állatasszisztált és a művészetterápiás fejlesztés összekapcsolása – az országban egyedülállóan - biztosítja, hogy máshoz nem hasonlítható motivációs eszköz birtokában legyen a gyógypedagógus, és ezt kihasználva maximalizálja lehetőségeit a gyermekek fejlesztésében.

2013.09.29.